Granbaraksjonen 2020

Publisert av Robert Kallekleiv den 28.12.20.

Granbaraksjon Lions Club Tønsberg
Lørdag 17. oktober arrangerte Lions Club Tønsberg sin etter hvert så tradisjonsrike granbaraksjon. Hvert år siden 1985 har klubben vært i skogen og klippet granbar, de siste 21 årene i skogen etter Thorstein Gjermundrød i Andebu. Granbaret transporteres på hengere og fordeles til den gamle kirkegården i Tønsberg og til Krematoriet. Der kan de som skal stelle graver til jul hente granbar helt gratis. Sammen med granbaret har klubben satt opp et skilt der det går frem at de som vil kan hente granbar og at det er gitt av Lions Club Tønsberg. Klubben har fått mange gode tilbakemeldinger på at dette er noe folk setter pris på.
Klubben er svært takknemlig for at nåværende eier, Jøran Dahl , har fortsatt med å stille skogen til disposisjon og flittig hjulpet til med gjennomføringen.

Ved flere tidligere granbaraksjoner har både elg og rådyr dukket opp for å se hvem de har fått besøk av, dessverre så vi ikke noe til de denne gangen.
Siden Granbaraksjonen nå har vært sammenhengende i 21år i Andebu, var det ekstra hyggelig å markere dette ute i skogen i solskinn med bålbrenning. De 6 fra klubben som deltok sammen med Jøran, markerte begivenheten med lunsj og kaffe på stedet

Plakat satt opp på Kirkegården      Velfortjent kaffepause