Vi  flytter til Frivillighetens Hus, Grindløkka

Vi flytter til Frivillighetens Hus, Grindløkka

Publisert av Elisabeth Orten Bredesen den 26.10.21. Oppdatert 11.12.21.

SPENNENDE, NYTT SAMARBEID FOR LC TØNSBERG

I FRIVILLIGHETENS HUS PÅ NØTTERØY

I februar i år mistet LC Tønsberg lokalene til sitt Bokmarked i Tønsberg. I jakten på nye lokaler, ble vi hilst hjertelig velkommen til det nylig etablerte Grindløkken Frivillighetens Hus på Teie, Nøtterøy, da det så som aller mørkest ut når det gjaldt å skaffe nye lokaler.

1. juni fikk klubben tilsagn om å drive Søndagskafe’ i huset, et tiltak som nå samler folk i alle aldre i nærområdet til uformelle sammenkomster over kaffe og vafler.

Imens brukte våre mandige medlemmer deler av sommeren til å bygge bokhyller for vår omfattende boksamling. Vi ble sågar sponset av privatpersoner i nærområdet for å ferdigstille lokalet.

6. september kunne vi stolt åpne vårt nye Bokmarked, som nå begynner å bli godt besøkt.

Klubben vår har startet et verdifullt og morsomt samarbeid med andre organisasjoner i Frivillighetens Hus, som f.eks. Nøtterøy Sanitetsforening, kunstnere, kor, og treningssentre.  Vi skal i høst gjennomføre felles aktiviteter, og opplever dette som en vinn-vinn-situasjon for alle parter. Lions er godt synlig i miljøet, og får mye ros fra de andre for sin entusiasme og tiltakslyst knyttet til husets muligheter. Rekruttering av nye medlemmer er også absolutt til stede. Vi har allerede hatt flere henvendelser om medlemskap!