Julehilsen fra Presidenten

Publisert av Robert Kallekleiv den 22.12.20. Oppdatert 08.02.21.

Det har vært , og  er et rart og vanskelig år. På tross av nedstengning og usikkerhet har vi fått gjennomført noen av våre aktiviteter.

Sommerfesten, alle styremøtene og to av høst møtene, før det igjen ble stopp.

Vi fikk bevilget gave til Kirkens bymisjon og reservert penger til Familiehuset dersom de får startet opp et kurs for de tre jentene som det er søkt om kurspenger for.

Mange av oss har brukt søndagene til å ta en tur ut på bokmarkedet, der vi også laget i stand et lite marked. Syltetøy, julekranser og strikke ting ble solgt.

Da Kirkens bymisjon ba om hjelp til pakking av matkasser var det ikke nei fra medlemmene. Det ble faktisk kø for å få lov å være med på denne aktiviteten. Noe av vår pengegave blir i år lagt som gavekort i matkassene og navnet til husets ungdom som en julegave.  Vi fikk stor takk fra de ansatte på Kirkens bymisjon for at vi engasjerer oss i deres arbeid.

Håper at neste jul blir Corona fri slik at kan alle som har lyst blir med på en slik juledugnad. Det står mye om dette viktige arbeidet og store behov i Tønsberg blad i disse dager.

Når vi nå går inn i det nye år så er vi 30 medlemmer. Hyggelig å kunne ønske Siri Kvam velkommen i vår klubb, den formelle opptakelse med nål og blomster blir på første mulige medlemsmøte.

Minner om at det ikke blir avholdt medlemsmøte i januar 2021, men håper at vi kan få arrangert den tradisjonelle torske middag i februar. Kanskje de fleste av oss også har fått den etterlengte vaksinen.

Vil minne dere alle om å lese Løvenytt, der har Robert fått inn er innlegg om vår aktivitet og Kirstis utrettelige arbeid med pakking og sending av stomiposer. Sender også med takkebrev fra sykehuset leger i Addis Abeba, Etiopia.

Vil oppfordre dere alle til å ringe en venn eller bekjent som vi ikke har pleid å treffe eller snakke med på lenge, kanskje de eller den ikke får besøk eller kan reise på besøk i annerledes året 2020.

På vegne av styret ønsker jeg alle medlemmene en riktig god jul og et godt nyttår

God Corona klem

Karin