Mitt valg støttes av tulipanaksjonen

Publisert av Gretha Urdahl den 13.04.22. Oppdatert 06.05.22.

MITT VALG er et internasjonalt Lion’s Quest-program for utvikling av et godt læringsmiljø og læring av sosiale og emosjonelle ferdigheter i hjem, barnehage, skole, AKS/SFO og idrettslag.

Programmet er implementert i over 100 land og oversatt til 50 ulike språk.

Vi samarbeider med barnehager, skoler og idrettslag om å bygge livsmestring en god psykisk helse hos barn og unge i hele landet.

Våre dyktige instruktører holder kurs for hele personalgrupper i barnehager, skoler og trenere og frivillige i idrettslag.

Med kursene følger tilgang til våre digitale pedagogiske verktøy som ved bruk, systematisk og over tid, bidrar til å styrke barn og unges sosiale og emosjonelle kompetanse og til å ta kloke valg.

Bestill gjerne en gratis testlisens til barnehagenskolenidrettslaget, eller kontakt oss for mer informasjon om våre kurs.

Les mer om oss

Takket være Lions Norge og de lokale klubbene har mer en 80.000 barnehageansatte, lærere, trenere og foreldre blitt kurset i hvordan de kan styrke barn og unges psykiske helse og bidra til økt livskvalitet. Med midler fra Lions Røde Fjær og fra Helsedirektoratet har vi videreutviklet og oppdatert alle våre programmer slik at de ivaretar vår kultur, våre lovverk og planer.