Tulipanaksjonen 2021 er gjennomført

Publisert av Gretha Urdahl den 28.04.21.

Ansvarlig for tulipansalget, Mette-Sofie Egenes Graw,  sendte ut melding om salgsstart i februar/mars. Spenningen var stor om det i det hele tatt ble salg i år for i fjor startet vi, men måtte dessverre avblåse alt, grunnet Covid 19 pandemien. Frist for alle selgerne var å gi tilbakemelding til ansvarlig innen 26. mars, for senest 1.april måtte buketter bestilles fra Schouten Gartneri. 431 buketter ble solgt på forhånd, så vi bestilte 445 buketter. Noen få buketter ble til overs. Noen ble solgt og noen gitt bort.  2 buketter ble gitt i gave til tidligere medlemmer av klubben som har sluttet grunnet sykdom. Spenningen i år var hvor skulle blomstene hentes for vi visste lageret som ble benyttet ved Ringdalskogen utenfor Larvik hadde flyttet. Vi fikk beskjed få dager før hentingen at i år ble det utlevering ved Holms Motel ved gamle E 18. Koselig oppmøte der  vi møtte mange Lions kjente fra andre klubber.

Det ble kaldt og hustrig ved utdeling av bukettene, men løver gir seg ikke og bukettene ble delt ut som avtalt. Olav Skjold hadde laget fakturaer som ble levert sammen med bukettene.

Det var veldig hyggelig  å komme til kundene. De var blide og hyggelige og fornøyde med bukettene. De fleste kjøpte buketter som i tidligere år. Men det var noen som  dessverre ikke kunne kjøpe fordi økonomien var så dårlig. Og det har vi stor forståelse for. Men flere ville gjerne at vi skulle komme igjen neste år.

Her kommer en liten hilsen fra Mette-Sofie.

Tusen takk til alle som solgte, dere gjorde en flott jobb. Vi har solgt for ca ( noen få buketter ble gitt bort) kr. 44.500 og betalt kr. 24.920 = fortjeneste til klubben vår ca kr. 19.580- Meget bra.